środa, 16 maja 2012

Regeneracja turbosprężarek, turbin

Na czym tak właściwie polega naprawa turbosprężarki? Artykuł opisuje przebieg i schemat czynności, które wykonuje się podczas regeneracji turbosprężarki.
Turbosprężarka jest podzespołem silnika pracującego w układzie turbo. Generalnie jej zadaniem jest to, aby przyspieszyć pod wpływem wysokich obrotów doprowadzenie uprzednio ochłodzonego powietrza do komór spalania silnika oraz aby równocześnie przyspieszyć również spaliny, które należy wydalić. Dzięki temu całemu "przyspieszaniu" możemy uzyskać lepsze efekty przy zużyciu mniejszej ilości paliwa, ponieważ naszym "paliwem" są wydalane spaliny oraz zimne doprowadzane powietrze.


Do rzeczy: na czym polega tzw. regeneracja turbin? Obudowa turbosprężarki w zasadzie zostaje ta sama, uprzednio jest tylko i wyłącznie czyszczona. Zgrubne czyszczenie wykonuje się w urządzeniu zwanym piaskarką (za pomocą elektrokorundu - polgridu), jednak efekt nie jest wizualnie zadowalający, gdyż obudowa staje się bardzo matowa. Stosuje się więc dokładniejsze oczyszczenie obudowy turbosprężarki przy pomocy np. mikrokulek szklanych, które powoduje jednocześnie wybłyszczenie w celu uzyskania porządanego efektu.

Właściwa naprawa turbosprężarki to tak naprawdę wymiana uszczelek, pierścieni itp. elementów, które ulegają eksploatacji i w jej wyniku się zużywają. Dodatkowo sprawdza się wirnik na specjalistycznej wyważarce. Jeżeli nie jest on uszkodzony, czyli prawidłowo pracuje w symulowanym układzie silnika, to pozostawia się go bez wymiany, w przeciwnym razie następuje również wymiana wirnika turbosprężarki.

Po złożeniu - całość sprawdza się na szczelność układu, montuje do obudowy, testuje w symulatorze i jeżeli cała symulacja przebiega poprawnie - zregenerowaną turbosprężarkę można montować w pojeździe.

Magdalena Czachor Radka - MR Turbosprężarki Mielec

Artykuł pochodzi ze str.: www.Artelis.pl

2 komentarze:

  1. Wiele razy zastanawiamy się czy naprawa wtryskiwaczy ma jakikolwiek sens możemy śmiało powiedzieć ,że tak. Wtryskiwacze są poddawane różnym nie często bardzo skomplikowanym operacjom. Są to zabiegi polegające na bardzo szczegółowej i wnikliwej analizie uszkodzeń łącznie z wnikaniem w strukturę materiału. Po tak szczegółowej ekspertyzie może naprawa wtryskiwaczy na przykład firmy Bosch Common Rail przebiegać z wytycznymi stawianymi przez producentów wtryskiwaczy. Dział zajmujący się regeneracją naprawa wtryskiwaczy Common Rail można zobaczyć na w działaniu na stronie http://www.wtryskiwacz.com do czego zachęcamy ze względu na wiele szczegółów poświeconych tej tematyce, które można znaleźć w jednym miejscu. Tak jak z wtryskiwaczami postępuje się z pompami wysokiego tłoczenia współpracującymi z wtryskiwaczami Common Rail Bosch Delphi. Elementy do naprawy pomp i wtryskiwaczy sprowadzane są bezpośrednio z zagranicy od danego wytwórcy związanego z produkcją tych bardzo skomplikowanych i precyzyjnych części. Części te wystawione są do sprzedaży na http://www.wtryskiwacz.com/blisko.html . Możesz tu znaleźć miasta w pobliżu miejsca twojego zamieszkania. Na zoczeni dostawcy dostarczą te elementy pod wskazany adres wystarczy tylko telefonicznie lub meilowo złożyć zamówienie. Naprawa wtryskiwaczy Denso będzie też już niedługo dostępna i będzie to przełom w tej dziedzinie. Bosch Service czeka na pierwsze sygnały płynące od dystrybutorów którzy jako pierwsi otrzymają informację o dostępności części Denso do wtryskiwaczy i pomp Common Rail. Na tą chwile naprawa wtrysków jest nie możliwa , ale można je bardzo dokładnie sprawdzać co widać na http://www.wtryskiwacz.com/etapy.html maszyny i urzadzenia do tego przystosowane dają nam takie możliwości bez najmniejszych już problemów. Naprawa pompy Boscha i wtryskiwaczy Common Rail polecamy powierzyć tylko i wyłącznie ASO Bosch Service – Pawlik daje to gwarancję zadowolenia i pewności prawidłowego wykonania czynności na numerycznych maszynach z oprogramowaniem firmy Bosch. Dodatkowo warto wspomnieć, że naprawa wtryskiwaczy powinna być poprzedzona diagnostyką wykonana na komputerze diagnostycznym najlepiej Delphi do testowania komponentów Common Rail.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka naprawa turbosprężarek to rzeczywiście mało skomplikowana sprawa, aczkolwiek lepiej zostawić to specjalistom którzy się znają. Sama wymiana uszczelek i pierścieni jest banalna, więc tutaj możemy zdać się na siebie.

    OdpowiedzUsuń